Hjælp til internet

Her finder du spørgsmål og svar på internet.

Hvis du ikke finder svar på netop dit spørgsmål, så skriv til os med det samme – du finder chatten til højre på siden.

Mest stillede spørgsmål

  • Jeg kan ikke komme på internettet - hvad gør jeg?

    Benytter du en router, skal du teste internetforbindelsen uden om denne. Det gør du på følgende måde:
    Bemærk at der går 15 min, før internetforbindelsen kan bruges på et nyt netværksudstyr (pc, router etc.).
    Virker internetforbindelsen ikke, når computeren er sluttet direkte til fiberboksens pc-udgang, bør du teste med et andet netværkskabel for at udelukke, at problemet skyldes en fejl på kablet.
    Antivirus- og firewallprogrammer kan i visse tilfælde blokere for adgang til internettet. Derfor anbefaler vi, at du deaktiverer antivirus og firewall og på ny forsøger at komme på internettet.
    Hvis ovenstående ikke løser problemet, kan du kontakte kundeservice på tlf.  70 300 600.
  • Hvad får jeg med af udstyr?

    Ved bestilling af Premium internet får du en trådløst router med, som understøtter op til 1000 mbit/s. Dertil medfølger strømforsyning og netværkskabel. For at hjælpe dig godt i gang med dine nye Altibox produkter, har vi samlet lidt praktisk information her.


    Bestiller du Internet Light skal su bruge dit eget udstyr. Læs mere her.

  • Kan jeg bruge mit eget udstyr?

    Du kan sagtens bruge din egen trådløse router. Vi anbefaler dog at du kontakter vores tekniske support, da vi kan guide dig til kabling og opsætning.
     
  • Hvad koster det at ændre min hastighed?

    Det er gratis at ændre hastighed. Kontakt kundeservice på tlf. 70 300 600 eller skriv til os på info@altibox.dk
  • IP-adresse

    IP-adressen (dynamisk) tildeles automatisk til routeren, men kan nogle gange skifte. Dette vil for langt de fleste ikke være et problem. Man opdager ikke, når systemerne skifter IP-adresse.
    For nogle vil det være en god idé at have en fast IP-adresse. Det kan være, fordi man arbejder hjemmefra, og it-afdelingen i virksomheden kræver, at man altid har den samme IP- adresse.
    Det kan også være, man har sin egen server hjemme, som håndterer hjemmeside, e-mailserver eller andre ting. I dette tilfælde vil det også være en fordel at have en fast IP-adresse.
    Flere spørgsmål til IP-adresse? Send en besked eller ring på 70 300 600.
  • Kan jeg opgradere min hastighed for f.eks. en weekend?

    Det er desværre ikke muligt, dog kan vi tilbyde at opgradere din hastighed og nedgradere den igen pr. løbende måned +1 måned (altså til udgangen af den næstkommende måned). Kontakt kundeservice på tlf. 70 300 600.
  • Hvilke DNS-servere bruger I?

    DNS-serverne er:

    Primær: 81.167.36.5

    Sekundær: 81.167.36.12

Overdragelse

  • Kan jeg overdrage mit abonnement?

    Hvis du er privatkunde, kan du overdrage dit abonnement til din ægtefælle eller samlever, der allerede bor på adressen. Er der tale om en ny kunde, der flytter ind, skal dit abonnement opsiges, og den nye kunde skal bestille på ny.

    Overdragelsen skal ske ved at udfylde et overdragelsesdokument og indsende det pr. brev til Altibox.

    Se flere detaljer om overdragelsen i overdragelsesblanketten.

Opsigelser

  • Hvordan kan jeg opsige mine produkter hos Altibox?

    Hvis vi skulle være så uheldige, at du ønsker at opsige dine produkter hos Altibox, kan du kontakte vores kundeservice telefonisk på tlf. 70 300 600 og taste 1, dernæst 3 og derefter 1, når du bliver bedt om det.
  • Hvordan ved jeg, at I har modtaget opsigelsen?

    Du vil modtage en bekræftelse, når Altibox har håndteret din opsigelse. Der kan gå op til 5-10 dage fra, at vi har modtaget din opsigelse.
  • Hvilket udstyr skal jeg returnere ved opsigelse?

    Ved opsigelse af din tv-pakke, skal du returnere din Ibox. Og meget gerne i original emballage hvis muligt. Har du ikke en Ibox, men derimod en anden tv-boks, skal denne ikke sendes retur. Den skal i stedet afleveres på genbrugspladsen i elektronikcontaineren. 
    Opsiger du din internetforbindelse skal du returnere din router. Vigtigt! Du må IKKE  fjerne den fiberboks, der er fastgjort på væggen. 
    Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på tlf. 70 300 600. Vi har åbent alle hverdage fra kl. 8.30 –18.00

  • Kan jeg trække min opsigelse tilbage?

    Ja, du skal blot kontakte kundeservice på tlf. 70 300 600.

Annulleringer

  • Jeg ønsker at annullere min bestilling, kan jeg det?

    Hvis dit område endnu ikke er godkendt, kan du til enhver tid annullere din bestilling. Er dit område godkendt, og har du modtaget en ordrebekræftelse, skal annulleringen ske senest 14 dage efter modtagelse af ordrebekræftelsen. 
     
    Hvis vi skulle være så uheldige, at du ønsker at annullere din bestilling hos Altibox, skal du ringe til vores kundeservice på tlf. 70 300 600.
  • Hvordan ved jeg, at I har modtaget annulleringen?

    Du vil modtage en bekræftelse, når Altibox har håndteret din annullering. Der kan gå op til 5 hverdage fra, at vi har modtaget din annullering.

Klagesager

  • Hvad gør jeg, hvis jeg har en klage?

    For at oprette en klagesag, skal du sende en mail til klage@altibox.dk.
  • Er du ikke enig i Altibox' afgørelse?

    Hvis du ikke er enig i Altibox' afgørelse af din klage, har du mulighed for at få din sag behandlet af Teleankenævnet.
    Teleankenævnet behandler forbrugsklager og andre klager vedrørende fastnettelefoni, mobiltelefoni og internet. Klagen skal dreje sig om en tjenesteydelse, f.eks. et abonnement. Klager over fysiske varer skal sendes til Forbrugerklagenævnet. Kun i særlige tilfælde behandler Teleankenævnet klager fra erhvervsdrivende.
    Før Teleankenævnet kan behandle din klage, skal Altibox have taget stilling til den. Det koster 150 kroner at få nævnet til at behandle en klage. Hvis du får helt eller delvist medhold, får du pengene tilbage.
    På Teleankenævnets hjemmeside kan du se principielle og retningsgivende afgørelser samt indgive din klage online. Læs mere på Teleankenævnets hjemmeside.

IPv6

  • Tilbyder Altibox IPv6?

    Ja, det sker helt automatisk.