Altibox’ e-mailtjeneste

Altibox ændrer e-mailtjenesten.
Fra nu af skal du logge ind mindst én gang hver 6. måned for at beholde din e-mailadresse fra Altibox.
Du kan læse betingelserne her.

Tilgang til Altibox e-mailtjenester forudsætter at man får leveret sin Altibox fibernet forbindelse fra en af følgende netejere: Jysk Energi, Energi Ikast, Midtjyllands Elektricitets Forsyningsselskab eller Grindsted El-og Varmeværk.

Nyt mailsystem
Vi har skiftet til et nyt mailsystem, og i den forbindelse er der sket nogle ændringer

Læs mere om hvordan man opsætter ændringerne til Outlook 365 og Microsoft Outlook her.

Mest stillede spørgsmål

  • Har jeg en Altibox e-mail?

    Det kan du tjekke på Mit Altibox her: https://minesider.altibox.dk/mine-sider/internet/e-mail-konti/
  • Hvor ofte skal jeg logge ind på e-mailkontoen for at den ikke bliver spærret?

    E-mailkontoen skal logges ind hver sjette måned for ikke at blive spærret. Såfremt der ikke registreres et login de sidste 6 måneder, vil kontoen blive spærret. Kontoen vil være spærret i 92 dage, før den permanent slettes med alt tilhørende data. Ejeren af e-mailkontoen vil blive varslet 14 og 7 dage før kontoen spærres.
  • Jeg kan ikke logge ind/e-mailadressen er spærret, hvad gør jeg?

    I henhold til Altibox’s betingelser vil inaktive e-mailkontoer, det vil sige e-mailkontoer som ikke er logget ind de sidste 6 måneder, blive spærret/deaktiveret. Du fik varsel 14 og 6 dage før kontoen blev spærret. Hvis e-mailkontoen er deaktiveret, har du 3 måneder til at genoprette den på ’Mit Altibox
    Såfremt e-mailadressen bliver liggende med status ”deaktiveret” i 3 måneder efter spærring, slettes e-mailkontoen og alt dets indhold.
    Hvis e-mailadressen først er slettet, vil den ikke kunne aktiveres igen, heller ikke af kundeservice. Den er væk.

  • Jeg vil logge ind, men kan ikke huske adgangskoden, hvad gør jeg?

    Du kan selv administrere dine e-mailkontoer fra Altibox på ’Mit Altibox’. Her kan du oprette og slette e-mailkontoer, ændre navn og ændre adgangskode.
  • Jeg bruger jævnligt e-mailen, hvad skal jeg gøre?

    Hvis du logger ind på din Altibox e-mailadresse mindst én gang hver sjette måned, skal du ikke gøre mere. Tjenesten fortsætter som hidtil.
  • Jeg bruger Gmail eller Outlook til at tjekke e-mails, hvad skal jeg gøre?

    Hvis du åbner Gmail, Outlook eller et andet program, til at læse e-mails fra flere leverandører, mindst én gang hver sjette måned, så skal du ikke gøre noget. Går der mere end 6 måneder, skal du logge ind.
  • Jeg har flere e-mailadresser fra Altibox, hvad skal jeg gøre?

    Hvis du har flere e-mailadresser fra Altibox, skal du logge ind på hver enkelt e-mailkonto i løbet af en 6 måneders periode.
  • Hvad sker der, hvis jeg ikke logger ind på e-mailkontoen?

    Hvis vi ikke registrerer noget login i løbet af de sidste 6 måneder, vil du modtage et varsel om at e-mailadressen og alt tilhørende indhold i tjenesten står til at blive slettet.
  • Automatisk videresendelse/forwarding – er det login?

    Nej, automatisk videresendelse af e-mails sendt til din Altibox e-mailadresse til en anden mailadresse, vil ikke registreres som et login på e-mailtjenesten. Du skal i tillæg logge dig ind, gerne via webmail, mindst én gang hver 6 måned.
  • Hvordan sletter jeg e-mailadressen fra Altibox?

    Hvis du ikke længere ønsker at beholde e-mailtjenesten fra Altibox, kan du lade være med at logge ind og vente 6 måneder på at sletningsproceduren starter.
    Du kan også logge ind på ’Mit Altibox’ og slette e-mailadressen selv.