Mest stillede spørgsmål om Light Internet

Light Internet er et relativt nyt koncept, hvor du får samme gode forbindelse som på Premium, men det er til dig, som ønsker at benytte eget wifi-udstyr og ikke har behov for telefonisk support. 

Light Internet spørgsmål

  • Kan jeg få support på Light Internet?

    Når du abonnerer på vores Light Internet, yder vi kun support via chat eller mail. Du kan chatte med os her på siden, ved at trykke på taleboblen nederst til højre. Taleboblen vil kun være synlig i chattens åbningstid. Du kan sende os en mail på support@altibox.dk.
    Ønsker du alligevel telefonisk support, kan du ringe til os mandag - fredag mellem kl. 8.30 - 18.00 på tlf. 70 300 600. Bemærk dog, at det koster 49 kr. pr. henvendelse, som automatisk vil blive opkrævet på din næste faktura. 

  • Hvordan tilslutter jeg min router?

    Du skal tilslutte et netværkskablet i den port, som fremgår i den SMS du har modtaget. Hvis ikke du har modtaget en SMS, skal kablet tilsluttes i LAN-porten tættest på WAN-porten på fiberboksen og sættes over i din egen router i WAN eller Internetporten.

  • Hvordan kan jeg teste hastigheden?

    For at teste hastigheden på korrekt vis, bedes du følge vores guide her: hastighedstest 

    Det er vigtigt, at du tilslutter din PC direkte i fiberboksen, og ikke i din egen router.
  • Hvordan tilslutter jeg min tv-boks?

    Tv-boksen skal tilsluttes til din egen router enten via en kablet forbindelse eller en trådløs forbindelse. Du kan se vores guides til tilslutning her

  • Hvilket udstyr understøttes af Altibox?

    Som udgangspunkt kan alle routere bruges til din Altibox forbindelse. Vi anbefaler derfor ikke noget specifikt mærke eller model. Dog anbefaler vi, at man bruger en router med wifi, der som minimum har AC-standard. Hvis du har brug for en switch til din opsætning, anbefaler vi at du bruger en gigaport switch. Hvis du har brug for ekstra netværkskabler, anbefaler vi at man bruger CAT5e eller CAT6 som minimum.
     

  • Jeg har problemer med at få forbindelse - hvad gør jeg?

    Hvis du ikke kan komme på internettet, og der ikke står noget på vores driftsinformation, kan du med fordel prøve nedenstående:

    •    Tag strømmen fra dit fiberudstyr 
    •    Tag strømmen fra din egen router Og derefter:

    •    Tilslut strøm til dit fiberudstyr igen (skal have været slukket i min. 20 sek)
    •    Tilslut strøm til din egen router igen
    •    Genstart din computer

    Hvis du bruger din egen router, kan du teste internetforbindelsen uden om denne. Det gør du på følgende måde:

    •    Tilslut din computer direkte til fiberboksens pc-udgang.

    Bemærk at der kan gå 15 minutter, før internetforbindelsen kan bruges på noget nyt netværksudstyr (pc, router eller lignende).
    Virker internetforbindelsen ikke, når computeren er sluttet direkte til fiberboksens pc-udgang, bør du teste med et andet netværkskabel for at udelukke, at problemet skyldes en fejl på kablet. Antivirus- og firewallprogrammer kan i visse tilfælde blokere for adgang til internettet. Derfor kan det være nødvendigt, at du midlertidigt deaktiverer antivirus og firewall og på ny forsøger at komme på internettet.