En undersøgelse blandt danske internetkunder viser, at Altibox’ kunder i høj grad oplever, at de får en tilfredsstillende internethastighed samt en internetløsning, der er stabil og uden udfald. *
Det er der nok flere grunde til.
Vi leverer internet og TV via fibernettet, som er lyslederkabler. Og denne teknologi sender og modtager data væsentligt hurtigere end andre former for bredbåndsteknologier som fx kobberkabler. Ved de andre teknologier kan kvaliteten variere meget, da antallet af brugere får en direkte indvirkning på din personlige internetforbindelse. Det undgår du netop ved en fibernetforbindelse, som er blandt andet er højt værdsat af gamere, der – med den lav ping på fibernettet – oplever, at deres spil flyder bedre og uden forsinkelser. Og alle os andre nyder også godt af en dedikeret forbindelse, der ikke deles med naboen.
Du får desuden hastighedsgaranti på din kablede forbindelse, så du altid er sikker på, at du får den internethastighed, som du betaler for.
De fibernetforbindelser vi leverer internet og TV på er ført helt ind i din bolig. Det faktum adskiller sig fra de såkaldte hybridfiberforbindelser, som andre leverandører leverer tjenester på. Ved hybridfiber er der ført fibernet frem til et fordelingsskab, men herfra bliver forbindelserne ført til boligerne via andre teknologier (som fx. Coax), der ikke giver den samme oplevelse for dig i dit hjem.
Det udstyr vi anvender ude hos vores kunder gør også internetoplevelsen sublim. Både Zyxel routeren med wifi 6 og Google Nest Pro med wifi 6E og mesh sikrer en god trådløs forbindelse i din bolig.
Oppetiden er høj på fibernettet. Det sikres blandt andet ved hjælp af 24 timers overvågning af netværket og at hovedkredsen i fibernetværket er redundant. Det betyder kort fortalt, at der er bygget en ring, hvor internettrafikken kan løbe to veje, som gør at hvis forbindelsen bliver kappet ét sted, så skifter man over til den anden ”vej”. Der er ikke redundans ud til hver enkelte husstand, men mellem større samlingspunkter hvorfra fibernettet fordeles ud til mindre samlingspunkter, som igen fordeler ud til de enkelte husstande.
Oplever du tekniske problemer kan du få hjælp hele døgnet – alle dage, året rundt.