Kom godt i gang
med Zyxel routeren
Her på siden finder du vores fiberguide, forskellige videoguides og samt de mest stillede spørgsmål – der alt sammen gerne skal hjælpe dig godt i gang med dine nye produkter fra Altibox.
Har du spørgsmål, som du ikke finder svar på her, er du altid velkommen til at kontakte vores rare kundeservice – de sidder klar alle hverdage mellem 8.30 – 18.00 på telefon 70 300 600.
Altibox-Zyxel routeren er ultranem at tage i brug. Den tilsluttes fiberboksen med det medfølgende kabel og så er det blot at finde netværket og hoppe på med den tilhørende adgangskode. For langt de fleste hjem er Zyxel-routeren den rette løsning ift. at få wifi rundt i boligen, den har en imponerende signalstyrke og en rigtig god rækkevidde. Wi-Fi 6 standard, som Zyxel routeren benytter, giver dig desuden mulighed for højere hastigheder, større båndbredde og mere stabilitet, hvor du ikke vil opleve forstyrrelser fra nærliggende forbindelser.
Vi har lavet denne guide, der trin for trin viser dig, hvordan du kommer på nettet. Du har også modtaget et eksemplar af guiden sammen med dine Altibox-produkter.
Hvis du står over for udfordringer, der kræver mere end blot standardopsætningen, har vi lavet en ekstra guide, hvor du kan få hjælp til avanceret opsætning af din Zyxel router.
Når du har dit internet oppe at køre, er du klar til at se denne video om, hvordan du tilslutter din Ibox.
Vi har samlet de spørgsmål, som vi oplever, vores kunder oftest stiller i forbindelse med tilkoblingen af deres nye produkter – du finder svar på de mest stillede spørgsmål herunder:
Starter din nye tv-boks ikke op i første forsøg, så kan det være nødvendigt at nulstille boksen ved at følge nedenstående vejledning.
Har du en Google Nest Wifi-router, så husk at den den skal være opsat via Google Home app’en, før du udfører nedenstående.
1. Sluk tv-boksen ved at tage strømstikket ud
2. Stik en spids genstand (f.eks. en nål) ind i RESET hullet bagpå tv-boksen. Fortsæt til punkt 3 samtidigt med, at du holder RESET inde
3. Sæt strøm til tv-boksen samtidig med, at du holder RESET inde i ca. 15 sekunder
4. Der vil nu komme en "Android System Recovery" menu frem på skærmen (tager ca. 10-15 sekunder)
5. Vælg punktet: 'Wipe data/factory reset' (det er enten punkt 4 eller 5)
6. Tv-boksen vil nu genstarte, og tv-boksen vil spørge, om den skal hente ny software - dette skal du svare ja til.
Efter ca. 10 minutter er tv-boksen færdig med at starte op.
Hvis du har fulgt nedenstående trin uden held og har en Altibox/Zyxel-router, bedes du kontakte os på 70 300 600.
Hvis du oplever et ustabilt billede, anbefaler vi, at du prøver at genstarte tv-boksen - det gør du ved at trykke på den lille runde knap, der er markeret med et 'Power' symbol. Du kan også tage strømstikket ud og vente i 5-10 sekunder, før du sætter strøm til tv-boksen igen. Hjalp det ikke? Prøv i stedet at gendanne fabriksindstillingerne på din tv-boks - det finder du også en guide til her.
Vi tilbyder desværre ikke mulighed for brug af fiberboksens COAX udgang.
Med programmet TeamViewer kan du hurtigt og effektivt få hjælp via din smartphone – app’en gør det muligt for vores kundekonsulenter at se, hvad der er på din skærm, og på den måde give dig den rigtige vejledning.
Hent TeamViewer til iOS eller Android herunder: