Kom godt i gang
med Google Nest Pro
Her på siden finder du vores fiberguide, forskellige videoguides, links til Google Home app samt de mest stillede spørgsmål – der alt sammen gerne skal hjælpe dig godt i gang med dine nye produkter fra Altibox.
Google Nest Wifi Pro routeren udnytter den seneste trådløse standard Wi-Fi 6E., som bl.a. giver dig mulighed for højere hastigheder, større båndbredde, mere stabilitet samt mulighed for at skabe et Mesh-system.
Du vil heller ikke opleve forstyrrelser fra nærliggende forbindelser og med det ekstra frekvensbånd til rådighed (dvs. at du får endnu flere kanaler at vælge mellem) vil det være særligt fordelagtigt, hvis du bor i et område med ekstrem meget netværkstrafik.
Vi har lavet denne guide, der trin for trin viser dig, hvordan du kommer på nettet med din Google Nest Pro. Du har også modtaget et eksemplar af guiden sammen med dine Altibox-produkter.
Opsætningen af dit wifi kan ikke blive nemmere. Google Nest Wifi Pro’s smarte netværksassistent tager nemlig hånd om tingene bag scenen, så du kan få det stærkeste netværk uden at pille ved routeren.
Det eneste du skal gøre er at hente Google Home app’en til din smartphone eller tablet, og følge opsætningsguiden. Du kan downloade Google Home app’en til din smartphone eller tablet – du finder download til både iOS og Android lige her.
For at få din Google Nest Wifi Pro-router op at køre, skal du bruge en Google-konto. Hvis du ikke allerede har en, har vi lavet en video, der hurtigt viser, hvor nemt det er at oprette.
Med denne vejledning kan du få hjælp til opsætningen af din Google Nest router
Inden du kan sætte din tv-boks til, skal din Google Nest Wifi Pro-router være på nettet – når det er på plads, er du klar til at se denne video.
Vi har samlet de spørgsmål, som vi oplever, vores kunder oftest stiller i forbindelse med tilkoblingen af deres nye produkter – du finder svar på de mest stillede spørgsmål herunder:
Hvis din Google Nest Wifi-router blinker orange, så er det fordi, den ikke har forbindelse til internettet, og du kan derfor prøve følgende:
Trin 1: Genstart routeren og fiberboksen
Trin 2: Kontrollér kablerne
Starter din nye tv-boks ikke op i første forsøg, så kan det være nødvendigt at nulstille boksen ved at følge nedenstående vejledning.
Har du en Google Nest Wifi-router, så husk at den den skal være opsat via Google Home app’en, før du udfører nedenstående.
1. Sluk tv-boksen ved at tage strømstikket ud
2. Stik en spids genstand (f.eks. en nål) ind i RESET hullet bagpå tv-boksen. Fortsæt til punkt 3 samtidigt med, at du holder RESET inde
3. Sæt strøm til tv-boksen samtidig med, at du holder RESET inde i ca. 15 sekunder
4. Der vil nu komme en "Android System Recovery" menu frem på skærmen (tager ca. 10-15 sekunder)
5. Vælg punktet: 'Wipe data/factory reset' (det er enten punkt 4 eller 5)
6. Tv-boksen vil nu genstarte, og tv-boksen vil spørge, om den skal hente ny software - dette skal du svare ja til.
Efter ca. 10 minutter er tv-boksen færdig med at starte op.
Hvis du har fulgt nedenstående trin uden held og har en Altibox/Zyxel-router, bedes du kontakte os på 70 300 600.
Hvis du oplever et ustabilt billede, anbefaler vi, at du prøver at genstarte tv-boksen - det gør du ved at trykke på den lille runde knap, der er markeret med et 'Power' symbol. Du kan også tage strømstikket ud og vente i 5-10 sekunder, før du sætter strøm til tv-boksen igen. Hjalp det ikke? Prøv i stedet at gendanne fabriksindstillingerne på din tv-boks - det finder du også en guide til her.
Vi tilbyder desværre ikke mulighed for brug af fiberboksens COAX udgang.
Med programmet TeamViewer kan du hurtigt og effektivt få hjælp via din smartphone – app’en gør det muligt for vores kundekonsulenter at se, hvad der er på din skærm, og på den måde give dig den rigtige vejledning.
Hent TeamViewer til iOS eller Android herunder: