Kom godt i gang
For dig der bruger egen router
Du har valgt et Internet Light-produkt, hvor du anvender egen router.
Har du valgt TV også, kan du finde en videoguide og vores FAQ herunder.
Når du har dit internet oppe at køre, er du klar til at se denne video om, hvordan du tilslutter din Ibox.
Vi har samlet de spørgsmål, som vi oplever, vores kunder oftest stiller i forbindelse med opstart af deres nye produkter herunder.
Finder du ikke svaret her, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice via chatten. Taleboblen vil kun være synlig i chattens åbningstid. Du kan også sende os en mail på support@altibox.dk.
Ønsker du alligevel telefonisk support, kan du ringe til os på tlf. 70 300 600, Mandag – fredag: 08.30 – 18.00. Da vores Fiber Light produkter ikke inkluderer telefonisk support, vil dette dog koste 49 kr. pr. henvendelse. Dette vil automatisk blive opkrævet på din næste faktura.
Starter din nye tv-boks ikke op i første forsøg, så kan det være nødvendigt at nulstille boksen ved at følge nedenstående vejledning.
Har du en Google Nest Wifi-router, så husk at den den skal være opsat via Google Home app’en, før du udfører nedenstående.
1. Sluk tv-boksen ved at tage strømstikket ud
2. Stik en spids genstand (f.eks. en nål) ind i RESET hullet bagpå tv-boksen. Fortsæt til punkt 3 samtidigt med, at du holder RESET inde
3. Sæt strøm til tv-boksen samtidig med, at du holder RESET inde i ca. 15 sekunder
4. Der vil nu komme en "Android System Recovery" menu frem på skærmen (tager ca. 10-15 sekunder)
5. Vælg punktet: 'Wipe data/factory reset' (det er enten punkt 4 eller 5)
6. Tv-boksen vil nu genstarte, og tv-boksen vil spørge, om den skal hente ny software - dette skal du svare ja til.
Efter ca. 10 minutter er tv-boksen færdig med at starte op.
Hvis du har fulgt nedenstående trin uden held og har en Altibox/Zyxel-router, bedes du kontakte os på 70 300 600.
Hvis du oplever et ustabilt billede, anbefaler vi, at du prøver at genstarte tv-boksen - det gør du ved at trykke på den lille runde knap, der er markeret med et 'Power' symbol. Du kan også tage strømstikket ud og vente i 5-10 sekunder, før du sætter strøm til tv-boksen igen. Hjalp det ikke? Prøv i stedet at gendanne fabriksindstillingerne på din tv-boks - det finder du også en guide til her.
Vi tilbyder desværre ikke mulighed for brug af fiberboksens COAX udgang.