Her finder du spørgsmål og svar på de mest generelle stillede spørgsmål omkring mobil.
Hvis du ikke finder svar på netop dit spørgsmål, så skriv til os med det samme – du finder chatten til højre på siden.
Få din saldo tilsendt på SMS ved at sende en SMS med teksten SALDO til 1919. Inden for 30 min. vil du modtage en SMS retur med din saldo.
Det koster alm. SMS takst at sende og modtage saldo SMS.
Husk at der kan være forsinkelser på takseringer som f.eks. udlandstelefoni og dataforbrug.
Du finder simkortnummer på det lille hvide simkort, som sidder i din telefon. Simkortnummeret er på 10-20 cifre. På nogle telefoner kan du finde simkortnummeret via telefonmenuens indstillinger i "om" telefonen.
Hos Altibox Mobil er der ingen binding – vi vil kun have kunder, der har lyst til at være hos os. Der kan dog gælde særlige krav om binding ved tilbud og kampagner.
Betaling med betalingskort Ved betaling med betalingskort, skal du bruge NemID nøgleapp og ikke det fysiske nøglekort for at godkende din betaling. Ved brug af NemID nøgleapp får du en meddelelse på din smartphone eller tablet med en anmodning, som du skal godkende med et swipe. Der er ikke nøgler i nøgleappen, og du skal derfor ikke lede efter nøgler, som på nøglekortet, samt du aldrig løber tør for nøgler.
Automatisk optankning Hvis du er tilmeldt automatisk optankning, skal du ikke bekymre dig om en negativ mobilsaldo, da der automatisk trækkes penge på dit betalingskort, når der mangler penge på din mobilsaldo.
Når din mobilkonto når ned på 0 kr. så bliver der automatisk tanket op med det ønskede beløb som den er sat til.
Får du et nyt betalingskort, skal du huske at logge ind på Mit Altibox og tilmelde dit nye betalingskort på fanen "Tilmeld betalingskort og ændre optankning".
Du modtager en kvittering for hver optankning på e-mail og du kan også finde kvitteringen på Mit Altibox.
Der kan vælges 2 former for automatisk optankning:
- Tilpas beløbet automatisk
- Fast beløb
Ønsker du at ændre din automatiske optankning, skal du logge på Mit Altibox og trykke på fanen "Tilmeld betalingskort og ændre optankning".
Hvordan virker automatisk optankning med ”Tilpas beløb automatisk”?
Til dig, der foretrækker at indbetale det, der er behov for. Beløbet, der hæves på dit kreditkort, tilpasses, så der står så lidt som muligt på din mobilsaldo. Når der betales for abonnement eller ekstra forbrug på dit nummer, tager systemet højde for de penge, der i forvejen står på din mobilsaldo. På den måde trækkes kun det beløb, der er behov for til at dække betalingen.
Det mindste beløb, der kan indbetales er 19 kr. og det eventuelle overskydende beløb indsættes på mobilsaldoen. Eksempler: Hvordan virker automatisk optankning med ”Fast beløb”? Til dig, der foretrækker ikke at have en masse små trækninger på dit kreditkort. Du kan selv vælge, hvilket beløb, der fast skal trækkes, når din mobilsaldo rammer 0 kr. Vi anbefaler, at der vælges den pris abonnementet koster til det automatiske optankningsbeløb. Skifter du dit abonnement, så husk at ændre optankningsbeløbet til den nye pakkepris.
Eksempler: